ویدئو | فیلمبرداری فصل دوم سریال «Wednesday» آغاز شد + تیزر «ایزابل هوپر» رئیس هیات داوران ونیز شد مدیرمسئول روزنامه شهرآرا: سبک زندگی و اثرات تهاجم فرهنگی، دغدغه مشترک رسانه‌های ایران و عراق است برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک‌و‌نوجوان در مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گام جدی برای تقویت تعاملات رسانه‌ای میان ایران و عراق سخنان جنجالی «کیانوش عیاری» درباره پرداخت دستمزد عواملش واکنش محمدرضا شهبازی، مجری «پاورقی» به ماجرای خبر اخراجش از تلویزیون «گودزیلا منهای یک» هم‌زمان با پخش جهانی در شبکه نمایش خانگی «آبی روشن» با بازی مهران غفوریان و مهران احمدی در راه سینما جایزه نتپک بیست‌وپنجمین جشنواره جئونجو کره جنوبی برای «گیج گاه» شاعر «سمرقند»: نمایشگاه، کتاب را به دست مخاطب خاص می‌رساند «باران کوثری» سه داستان کوتاه را برای نابینایان خواند اولین کتاب بازیگر «عطرآلود» در نمایشگاه کتاب آغاز به کار سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران آرمین زارعی، خواننده جوان، بستری شد + علت بازیگر «بازی تاج و تخت» درگذشت + علت فوت
سرخط خبرها

جلسه هم اندیشی برگزاری آیین نکوداشت ۴ دهه خدمات قرآنی سیدمجتبی سادات فاطمی برگزار شد

  • کد خبر: ۹۶۱۹۶
  • ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
جلسه هم اندیشی برگزاری آیین نکوداشت ۴ دهه خدمات قرآنی سیدمجتبی سادات فاطمی برگزار شد
هم زمان با دهه مبارک فجر از چهار دهه خدمات قرآنی سیدمجتبی سادات فاطمی تجلیل خواهد شد. در ادامه گزارشی از نشست هم اندیشی برگزاری این رویداد را می‌خوانید.

سیده ریحانه موسوی | شهرآرانیوز - هم زمان با دهه مبارک فجر از چهار دهه خدمات قرآنی سیدمجتبی سادات فاطمی تجلیل خواهد شد. استاد سیدمجتبی سادات فاطمی، متولد سال ۱۳۴۶ در مشهد است که از سن شش سالگی با روخوانی قرآن آشنا شد. او که از همان اوایل کودکی علاقه وافری به تقلید از قاریان ممتاز مصری داشت با تشویق استادان خود ابتدا به تقلید از مرحوم استاد عبدالباسط پرداخت. در ادامه راه آموزش لحن قرآن، به تقلید از مرحوم استاد مصطفی اسماعیل، استاد برجسته مصری پرداخت و در سال‌های بعد با تقلید از ۱۵ قاری ممتاز مصری سطح اطلاعات صوت و لحن و تلاوت خویش را به حد عالی رساند.

مراسم نکوداشت سادات فاطمی با مشارکت شهرداری مشهد، صداوسیمای استان، اوقاف، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ستاد دهه فجر استان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود. در ادامه گزارشی از نشست هم اندیشی برگزاری این رویداد را می‌خوانید.

تلاش برای گسترش معارف قرآن در جامعه

سردار علی مولوی پیشکسوت قرآنی در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد نکوداشت چهاردهه خدمات قرآنی استاد «حاج سید مجتبی سادات فاطمی» که ظهر دیروز با حضور رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان خراسان در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مشهد برگزار شد گفت: در دو سال گذشته شاهد تجلیل از قاریان برجسته استان بودیم که به صورت مردمی انجام شده است، برهمین اساس مقرر شد امسال در کنار دیگر افراد، از خدمات برجسته استاد «سیدمجتبی سادات فاطمی» تجلیل شود.

او با اشاره به اینکه مسئولان مربوط تاکنون برای معرفی قاریان برجسته کشور به جامعه کوتاهی کرده اند، تصریح کرد: درصدد هستیم تا به برکت قرآن چنین فضایی را گسترش و معارف قرآن را در سطح جامعه بسط دهیم. مولوی تأکید کرد: بخش زیادی از مشکلات امروز جامعه ما، به دلیل فاصله گرفتن از قرآن است؛ بیش از ۱۰۰ مؤسسه قرآنی در سطح شهر داریم که این مؤسسات می‌توانند انقلاب قرآنی در شهر ایجاد کنند.

لزوم استمرار در تجلیل از قهرمانان قرآنی

سید اسماعیل اصغرزاده رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست با تأکید بر اینکه یکی از وظایف حکومت اسلامی، ترویج سبک زندگی قرآنی است، گفت: تجلیل از قاریان برجسته و قدیمی استان، حرکت خوبی است که باید به یک جریان و فعالیت مستمر فرهنگی تبدیل شود. او افزود: باید در مسیر تبلیغ، اشاعه، معرفی و مجسم کردن تصاویر قاریان، حافظان و استادان قرآنی گام برداشت، موضوعی که نقش مدیریت شهری و شهرداری در آن بسیار پررنگ است. اصغرزاده بیان کرد: اگر به شأن و جایگاه استادان، قاریان و حافظان قرآنی توجه شود، موجب تشویق نسل جوان و آینده سازان این کشور به قرآن کریم خواهد شد.

بهترین عالمان قرآن در مشهد

حجت الاسلام حسن فیروزی، رئیس عقیدتی-سیاسی مرکز آموزش علوم و فنون مرزبانی ثامن الائمه ناجا نیز با بیان اینکه قرآن اهمیت و جایگاه بالایی دارد و کتاب انسان سازی است، اظهارکرد: بنا بر سفارش پیامبر مکرم اسلام (ص)، اگر به دنبال سعادتمندی در دنیا و نجات در آخرت هستیم، باید به سراغ قرآن برویم. حجت الاسلام فیروزی با اشاره به اینکه هرقدر در حوزه قرآنی کار کنیم، باز هم کم است، گفت: در مشهدمقدس به برکت بارگاه منور رضوی، بهترین قاریان، استادان و حافظان قرآن را داریم، ولی آن گونه که باید به آن‌ها بها داده نمی‌شود. به گفته او قاریان و حافظان و استادان قرآنی تشکل و مجمعی برای وحدت بخشی به فعالیت‌های قرآنی خود ندارند و لازم است چنین تشکلی در شهر ایجاد شود.

قرآن، نوش داروی گره‌های اجتماعی

حجت الاسلام حسین پور، نماینده شهرداری مشهد نیز در این نشست با بیان اینکه قرآن و رسیدگی به امور مردم در سایه این کتاب آسمانی از شئون اصلی حکومت اسلامی است، اظهارکرد: بنا بر احادیث، قرآن سفره الهی است و نوش داروی گره‌های اجتماعی ماست. او گفت: کلید حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و گرفتاری‌های زندگی امروز مردم در قرآن مجید است و باید به جد مورد توجه قرار گیرد. رمضان زاده، نماینده سازمان تبلیغات اسلامی نیز با بیان اینکه مشهدمقدس، دار القرآن ایران بوده از عوامل اجرایی برنامه خواست در مراسم نکوداشت، خانواده، استادان و شاگردان استاد فاطمی هم مورد توجه قرار گیرند.

تجلیل پیشکسوتان قرآنی، نکوداشت ارزش هاست

محمدحسین جهانبخش، عضو اسبق شورای شهر مشهدمقدس و از فعالان قرآنی حاضر در جلسه نیز اظهارکرد: تجلیل و تکریم پیشکسوتان قرآنی، اتفاق مبارکی است که در خراسان بزرگ آغاز شده و امیدواریم به سراسر کشور تسری یابد. به گفته او نکوداشت استادان و پیشکسوتان قرآنی، نکوداشت همه ارزش‌ها و خوبی‌های اسلام ناب محمدی است.

تشکلی مردم نهاد برای تکریم فعالان قرآنی

حجت الاسلام و المسلمین سلطانی، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات استان خراسان رضوی نیز گفت: حدیث «ثقلین» به تنهایی اهمیت و جایگاه «قرآن» و «عترت» را به خوبی نشان داده است؛ همه گرفتاری‌های ما به دلیل عمل نکردن به این حدیث شریف است. او با بیان اینکه تشکلی مردمی برای تکریم فعالان قرآنی پای کار آمده که بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: چنین اقداماتی، بی شک زمینه رشد، تکامل و تعالی در دنیا و آخرت را برای دست اندرکاران فراهم می‌آورد.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات استان خراسان رضوی در ادامه درخواست کرد که فرهنگ سرای قرآن و عترت در اختیار فعالان قرآنی قرار گیرد تا در سطح شهر به گسترش و بسط فعالیت‌های قرآن محور بپردازند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->